Ścieżka z Osławicy, również bardzo atrakcyjna widokowo, prowadzi od drugiego przystanku PKS w Osławicy spod bacówki, czynnej w sezonie, gdzie można napić się żentycy i zaopatrzyć się w pyszne owcze sery. Nieco poniżej bacówki ku wschodowi prowadzi gruntowa droga w górę widokowego grzbietu Krasnej (658 m n.p.m.). Ze szczytu Krasnej należy kierować się na południe wzdłuż skraju lasu, aż za jego załomem otworzy się spektakularny widok na cały Ciśniańsko-Wetliński Park Krajobrazowy od Chryszczatej (997 m n.p.m.), przez centralnie widoczne Schronisko i górujący nad nim masyw  Magurycznego (884 m n.p.m.), i po szczyty pasma granicznego dalej ku wschodowi aż po Matragonę (990 m n.p.m.) i Jasło (1153 m n.p.m.).

Schronisko jest na podobnej wysokości i wydaje się być bardzo blisko, jednak do celu jest jeszcze dobra godzina drogi... Aby przebyć Osławę trzeba się kierować w prawo, w stronę obniżenia potoku Rybniczek przy którego ujściu jest metalowa kładka przez Osławę. Poza tą kładką, kolejna przeprawa przez Osławę to oddalony niecały kilometr na południe most kolejki wąskotorowej naprzeciwko cerkwi i niedaleko chyży krytej gontem. Od przeprawy przez Osławę idzie się dalej do drogi asfaltowej, aż do niewielkiego wzniesienia, na którym widać drogowskaz do Schroniska, od której idzie się dalej wg opisu dojścia ze Smolnika.

Jest też drugi, krótszy wariant zejścia z Krasnej, wart roważenia przy niskim stanie wód Osławy. W tym wariancie po  osiągnięciu szczytu Krasnej należy skierować się w lewo, idąc drogą biegnącą skrajem lasu, początkowo ku północy.  Droga wkróce zakęca w głąb lasu, w dół ku wschodowi, po kilkuset metrach staje się mniej wyraźna, ale utrzymując kierunek pn-wsch dochodzi się niebawem do prostopadłej wyraźnej drogi leśnej, sprowadzającej lasem do niewielkiej polanki z ambonką myśliwską (na zdjęciu poniżej).

Ambonka myśliwska

Po minięciu polanki z ambonką, należy podążać dalej na wschód i po 200-300 metrach dociera się do brodu przez Osławę, który przy niskim stanie wód da się przebyć suchą nogą po kamieniach nie zdejmując obuwia. Za brodem przecina się tory kolejki wąskotorowej i dochodzi się do drogi Smolnik - Mików, od 2015 roku pokrytej asfaltem. Idąc tą drogą w prawo lekko pod górę dochodzi się do tzw. drugiego drogowskazu do Schroniska, skąd po 15 minutach gruntowa tzw. długa droga wyprowadza do Schroniska początkowo ostro w lewo, a potem pod górę i łagodnie długim grzbietem wzdłuż lądowiska.