To już połowa marca 2021, zatem nie chcąc pozostać w tyle, my również obchodzimy pierwszą rocznicę działania Schroniska w warunkach obostrzeń sanitarnych i związanej z nimi zmienionej formuły turystyki górskiej, która - poza jej dotychczasowym powabem - w ostatnich miesiącach czasami zyskiwała walor aktywności na wpół konspiracyjnej.

 

Pora na małe podsumowanie, i przy tym garść konkretów, o które pytają nasi Goście planując pobyt nad Smolnikiem w tym roku:

  • formuła działalności górskiego Schroniska nad Smolnikiem jest nieco inna niż w przypadku hoteli i pensjonatów, których dotyczyły dotychczasowe obostrzenia, szeroko znane i dyskutowane. Nie zostaliśmy objęci jak dotąd żadną edycją ani formą tarczy pomocowej, nie trafiamy też bezpośrednio na listę okresowo otwieranych i zamykanych obiektów. Okresy obostrzeń dotykają nas głównie poprzez spadek liczby rezerwacji i związany z nim wzrost niepewności ze strony naszych Gości co do możliwości przyjazdu czy też losów wpłacanych zadatków i zaliczek.
  • przez cały ten rok, jak i wcześniej, Schronisko jest domem dla mieszkających tu Gospodarzy i może również dlatego od początku obostrzeń ani razu nie zamknęliśmy naszych drzwi dla osób potrzebujących noclegu. Z naszej strony nie odwołaliśmy i nie planujemy anulować żadnej rezerwacji, choć było trochę takich, które zostały odwołane lub przełożone na inny termin przez Gości, z różnych powodów, w tym z powodu zachorowań.
  • stosujemy rozsądny poziom troski o kwestie sanitarne, ograniczamy okazje do zbyt licznych zgromadzeń, jednak przede wszystkim zachęcamy i obserwujemy rozsądne podejście naszych Gości, tak aby minimalizować ryzyko rozprzestrzeniania bakterii i wirusów, tak z myślą o sobie, jak i z szacunkiem dla obaw innych. Przez ten rok prawie nie musieliśmy ingerować w aktywności rodzin i grup, które przybywały do nas razem i podejmowały własne decyzje i środki ostrożności w kwestiach sanitarnych. Wyjątkiem były nieliczne przypadki, które wiązały się z poczuciem niepewności ze strony innych Gości.
  • wprowadziliśmy usprawnienia w zakresie płatności: akceptujemy bony turystyczne, aktualnie są możliwe również płatności bezgotówkowe przez terminal płatniczy.

 

Przy rezerwacjach noclegów i posiłków, potwierdzanych przelewami, stosujemy następujące zasady:

  • rezerwacje przyjmujemy w normalnym trybie. Zawsze aktualne informacje o dostępności noclegów są widoczne na tej stronie w zakładce nocowanie -> wolne terminy i rezerwacje. Wprowadzanie rezerwacji odbywa się przez kliknięcie przycisku <Rezerwuj>,
  • w przypadku anulowania pobytu z dowolnych przyczyn zgodnie z informacją na stronie rezerwacji zawsze zwracamy wpłacony zadatek w 100% w przypadku decyzji o anulacji przekazanej nam w terminie nie późniejszym niż 30 dni przed rozpoczęciem pobytu,
  • w czasie obostrzeń wychodzimy naszym Gościom naprzeciw tworząc możliwość anulowania pobytu nawet w ostatnim miesiącu ze zwrotem wpłaconej kwoty proporcjonalnym do czasu pozostałego do dnia rozpoczęcia pobytu w przedziale od 100% - w przypadku rezygnacji z zarezerwowanego terminu w trzydziestym dniu przed przyjazdem, do 0% - w przypadku rezygnacji w dniu przyjazdu.
  • ten mechanizm uruchamiamy jednak dopiero w przypadku, gdy na zwolniony pokój nie znajdziemy kolejnych chętnych (co jest prawdopodobne im wcześniej, tym bardziej), jeśli zaś pokój uda się zapełnić, zwrot wpłaconego zadatku następuje w 100%.
  • w przypadku wyżywienia, zwrot wpłaconej zaliczki następuje z reguły w 100%, wyjątkiem są zamówienia specjalne (pieczenie, wypieki, torty etc.), w realizacji których już ponieśliśmy koszty,
  • w razie pytań, służymy pomocą i informacją pod namiarami widocznymi w zakładce Kontakt.

 

Życzymy wszystkim zdrowia - i do zobaczenia niedługo !

slogan